Nokia a văzut viitorul, dar nu a fost în stare să ia deciziile corecte

Nokia a văzut viitorul, dar nu a fost în stare să ia deciziile corecte

on Iul 19 in Diverse by

Acum aproape că pare greu de crezut că Nokia era liderul incontestabil pe piața telefoanelor mobile, cu cel mai puternic brand și cele mai inovative produse. Au fost printre primii și pe piața de smartphone, unde au rămas lideri până anul trecut. Cu 7 ani înainte de iPhone aveau un telefon cu ecran color și un singur buton de pe care ai fi putut să cauți un restaurant, să te joci sau să faci cumpărături, iar la sfârșitul anilor ’90 au dezvoltat în secret o tabletă conectată la Internet. Din păcate nici unul din cele 2 produse nu au ajuns pe rafturile magazinelor, pierzându-se în birocrația corporației. În ultima decadă Nokia a cheltuit 40 Miliarde USD în cercetare, dublu față de Apple, dar din păcate nu au reușit să materializeze în produse rezultatele cercetării.

The Wall Street Journal analizează istoria Nokia, persoanele care au influențat-o și motivele care au dus actuala cădere, deși de-a lungul timpului a fost capabilă să se adapteze și să supraviețuiască. Un director Qualcomm își aduce aminte că a fost uimit în 2008 de cât de mult timp avea nevoie Nokia pentru a lua o decizie. Ei prezentau o tehnologie noua, dar cei de la Nokia analizau timp de 6-9 luni, timp în care oporunitatea trecea deja.

 

 

There are no comments yet, add one below.

Leave a Comment